Чин пения 12-ти псалмов – это богослужебное последование, основу которого составляют 12 определенных псалмов. Хотя в принятом ныне в Православной Церкви Типиконе и других текстах, регламентирующих литургическую практику, Чин пения 12-ти псалмов не упоминается, он тем не менее включен во многие издания Следованной Псалтири и Каноника.

В наст. время Чин пения 12-ти псалмов не имеет определенного места в круге церковных богослужений и используется особенно усердными к молитве христианами в келейном правиле. Однако по происхождению этот чин не является правилом индивидуальной молитвы – он восходит к древнему циклу псалмов 12 часов ночи, являвшемуся частью специфической системы последований суточного круга, состоявшей из 24 служб (в отличие от принятой ныне повсеместно в Православной Церкви системы, основанной на палестинском Часослове и состоящей из 9 служб (или, если не считать полунощницу, позднее всего утвердившуюся в составе палестинского Часослова, и изобразительны, – из 7 служб)). Происхождением Чина пения 12-ти псалмов из иного по сравнению с принятым ныне Часослова и объясняется его неопределенный статус в современных богослужебных книгах.

По рукописям известно 2 ряда 12 ночных псалмов – древний и новый. Оба ряда были впервые изучены Е.П. Диаковским, чья работа доныне остается основным исследованием по этому вопросу. Новый материал по теме был опубликован И. Фундулисом; тем не менее весь комплекс сохранившихся данных о древней системе 24 суточных служб (и, в частности, о 12 ночных псалмах) изучен недостаточно, а представления о литургической традиции (или традициях), в рамках которойрой эта система существовала,- отрывочны.

Древний ряд

Древнейшая рукопись, описывающая ряды из 12 ночных и 12 дневных псалмов,- это Александрийский кодекс Библии V в. (Fol. 532v); номера (в их чтениях возможны ошибки) дневных псалмов здесь: 8, 29, 1, 41, 50, 6, 69, 4, 111, 140, 105, 120; ночных: 74, 29, 54, 6, 4, 40, 51, 80, 86, 95, 21, 56; здесь также указано по 3 псалма для утренней и вечерней служб, т. е. приведены краткие указания о составе целого Часослова. Следующим по времени свидетельством об этом Часослове является папирусный фрагмент 2-й пол. VI в. P. Naqlun inv. 72/8 (см.: Derda. 1995. P. 89-90), содержащий лишь номера 12 дневных псалмов (в основном совпадают с указанными в Александрийском кодексе, кроме псалмов для 8-11-го часов). Можно предположить (см.: Frøyshov. 2003. P. 555), что описанный в этих памятниках егип. происхождения круг из 24 суточных служб восходит к практике егип. монашества IV в. и соответствует «Правилу ангела», описанному еп. Еленопольским Палладием (Лавсаик. Гл. 32) и прп. Иоанном Кассианом Римлянином (De inst. coenob. II 4-6; III 2), где каждый час состоял из псалма и молитвы.

Древний ряд 24 суточных псалмов выписывается в качестве приложения в нек-рых рукописях Псалтири (см.: Диаковский. 1913. С. 176; Parpulov. 2004. P. 22-23. App. C5). В отдельных рукописях ряд объединен с системой суточных служб по палестинскому Часослову – напр., в Часослове Sinait. gr. 864, IX в., ряд из 12 ночных псалмов выделен в отдельную службу, следующую за 9-м часом и обозначенную специальным знаком, а ряд из 12 дневных псалмов (сохр. в рукописи фрагментарно) объединен с последованиями палестинского Часослова (см.: Диаковский. 1913. С. 176-177). Сходство в выборе псалмов указывает, что эта же система 24 псалмов, вероятно, была использована при составлении сложного цикла суточных служб, приведенного в знаменитой груз. рукописи X в. Sinait. Iber. 34 (см. о ней в ст. Грузинская Православная Церковь, разд. «Богослужение ГПЦ») (соответствующий фрагмент ныне находится в С.-Петербурге: РНБ. Сир. 16/1. Fol. 19) и основанного на палестинской практике, предположительно старше VII в. (см.: Frøyshov. 2003. P. 561-562).

Сопоставление указаний источников о древнем ряде 12 ночных псалмов позволяет выделить 2 редакции древнего ряда псалмов – α и β. Редакцию α кроме Александрийского кодекса и папируса P. Naqlun inv. 72/8 содержат рукописи (вероятно, существуют и др.): ГИМ. Хлуд. 129д (см. Хлудовская Псалтирь), ок. 850-875 гг. (Fol. 159-159v; см.: Corrigan. 1992. P. 129), Sinait. gr. 864, IX в. (см.: Maxime (Leila) Ajjoub. 2002. P. 174-179), Sinait. Iber. 34 и Athen. Bibl. Nat. 7, X в. (см.: Θουντούλης. 1963. Σ. 127-130), Кекел. А-38, нач. XI в. (см.: შანიმე. 1960. С. 470). 1-й, с 4-го по 6-й и 12-й из дневных псалмов в рукописях редакции α – одни и те же, а др. в источниках могут различаться (в сравнении с Александрийским кодексом: в качестве псалма 2-го часа может указываться 26; 3-го – 30; 7-го – 65 или 16; 8-го – 83, 84 или 81; 9-го – 114; 10-го – 150, 110 или 112; 11-го – 110 или 101). В выборе ночных псалмов рукописи редакции α едины между собой (кроме 10-го часа), не считая Александрийского кодекса (но разночтения псалмов между ним и проч. рукописями могут быть следствием ошибок писца или неточностей в чтениях; мелкие разночтения содержат также Псалтири Хлудовская и Athen. Bibl. Nat. 7) и указывают следующие псалмы: 74, 29, 54, 5, 7, 40, 31, 80 (Хлудовская Псалтирь: 8, тот же псалом указан, вероятно, в Athen. Bibl. Nat. 7), 81, 95 (или 92, или 93, 99), 104, 56 (Athen. Bibl. Nat. 7: 55).

Редакцию β древнего ряда 24 псалмов содержат Часословы Paris. gr. 331, XI в. (см.: Θουντούλης. 1963. Σ. 127-130), Leimonos. 295, XII в. (см.: Θουντούλης. 1963. Σ. 127-130; здесь для большинства дневных часов указано не по одному, а по неск. псалмов), Sinait. gr. 868, XII-XIV вв. (см.: Диаковский. 1913. С. 178). Выбор дневных псалмов в памятниках редакции β с нек-рыми разночтениями совпадает с их выбором в памятниках редакции α (принципиально отличаются только псалмы 5-го и 12-го дневных часов – в редакции β это псалмы 39 и 111 соответственно). Выбор ночных псалмов в известных рукописях редакции β – один и тот же; по сравнению с редакцией α здесь указаны иные псалмы для 2, 3, 4, 9, 10 и 11-го ночных часов: 26, 55, 101, 91, 6, 95 (или 97) соответственно. В совр. богослужебных книгах древний ряд псалмов (ни в редакции α, ни в редакции β) не встречается.

Новый ряд

Начиная с XIII в. в рукописях хорошо представлен новый ряд из 12 ночных псалмов, не имеющий при себе соответствующего ряда из 12 дневных псалмов; к нему относится и Д. п. ч. согласно совр. богослужебным книгам. Возможно, новый ряд происходит из студийской практики; во всяком случае он хорошо известен по рукописям, связанным с послеиконоборческой студийской традицией. Уже в X в. прп. Симеон Благоговейный (Студит) рекомендовал включать 12 псалмов в состав келейной ночной молитвы («Аскетическое поучение», главы 24-25). В южноитал. студийском Типиконе Vat. gr. 1877, 1292 г., в конце великопостного великого повечерия предписано петь 12 псалмов, объединенных в 4 группы по 3 псалма (29, 30, 31; 34, 39, 40; 43, 60, 69; 70, 76, 139; см.: Дмитриевский. Описание. Т. 1. С. 875-876). В груз. Часослове студийского типа Hieros. S. Crucis. Iber. 127, XII-XV вв., выписано 6 ночных часов, в каждом из к-рых по 2 псалма (16, 26; 30, 31; 39, 40; 56, 70; 85, 117; 142, 144).

Среди слав. студийских Часословов новый ряд есть в рукописях РНБ. Q. п. I. 57, XIII в.; Соф. 1052 и О. п. I. 2, XIV в., а также ЯМЗ. 15481, XIII в., в к-рой раздел с ночными часами оказался утрачен, тогда как дневной раздел содержит отдельные 3-псалмные службы 12 часов дня, выбор псалмов для них не совпадает с древним рядом дневных псалмов (но, согласно РНБ. Q. п. I. 57, совпадает с выбором псалмов на «почасиях») (см.: Слива. 1999. С. 99-106). Последование 12 ночных псалмов в слав. студийских Часословах озаглавлено как «великий мефимон» (т. е. великое повечерие; так в РНБ. Q. п. I. 57 и О. п. I. 2) или как «ночные часы» (так в РНБ. Соф. 1052 и ЯМЗ. 15481) и содержит перемежаемые дополнительными молитвословиями 4 трехпсалмия (псалмы: 26, 31, 56; 37, 38, 40; 69, 70, 76; 101, молитва Манассии , Пс 50), замыкающиеся вседневным славословием (см. ст. Великое славословие), 5 тропарями на каждый из 8 гласов, молитвой св. Евстратия, отпустительными тропарями и неск. молитвами (см.: Слива. 1998. С. 188, 193-194),- это последование в очень большой степени совпадает с печатаемым в совр. богослужебных книгах Д. п. ч.

Если новый ряд 12 ночных псалмов действительно происходит из студийской практики, то можно предположить наличие связи между новым рядом псалмов и древней к-польской традицией акимитского богослужения, к к-рой в доиконоборческую эпоху принадлежал Студийский мон-рь (а если верно и это предположение, то «новый» (к-польский?) ряд ночных псалмов оказывается не менее древним, чем «древний», восходящий к егип. традиции). Можно также предположить, что недостающую дневную часть нового ряда следует искать в 12 «дневных часах» Часослова ЯМЗ. 15481, т. е. в «почасиях», или междочасиях, хорошо известных по различным Часословам и Следованным Псалтирям, включая современные.

Принципы выбора псалмов в древнем и новом рядах

не могут быть окончательно выяснены, пока не будет точно установлено происхождение обеих систем и их первоначальный вид. Тем не менее, сравнивая древний и новый ряды между собой, можно заметить, что только в новом ряду номера псалмов идут по возрастающей. С нумерацией, а не с содержанием псалмов, видимо, связаны и 2 др. закономерности, наблюдаемые в древнем и новом рядах: последовательные числа в выборе псалмов (в древнем ряду есть пары: 80-81 и 29-30; в новом: 30-31, 39-40, 69-70) и соответствия номера псалма номеру часа (в древнем ряду для 8-го ночного часа выбран, согласно некоторым источникам, Пс 8; для 6-го дневного часа – Пс 6). Однако главным критерием в выборе псалмов, судя по всему, было обязательное наличие среди стихов псалма темы непрерывной молитвы к Богу и/или указания на к.-л. время суток.

Несмотря на то что присутствие, согласно палестинскому Часослову, шестопсалмий на великом повечерии и утрене (т. е. на 2 древних ночных службах), к-рые в сумме дают 12 псалмов, напоминает системы 12 псалмов древнего и нового рядов, связи между этими рядами и шестопсалмиями великого повечерия и утрени нет; нет связи и между древним рядом 12 дневных псалмов и 4 трехпсалмиями дневных часов палестинского Часослова.

Молитвы и гимнография, сопровождающие ряды 12 псалмов

Согласно прп. Иоанну Кассиану Римлянину, в «Правиле ангела» псалом каждого часа сопровождался молитвой; простая последовательность «псалом – молитва» фактически представляла собой основную структуру ежедневных последований. Основываясь на предположении о прямой связи древнего ряда 12 дневных и 12 ночных псалмов с древним егип. монашеским Часословом, можно ожидать, что в связи с этим рядом должна была сохраниться и соответствующая система суточных молитв. Однако древнейшие списки дневных и ночных псалмов ограничиваются лишь указанием их номеров, а в позднейших рукописях молитвы или не указываются, или указываются с очень большими вариациями от памятника к памятнику.

Тем не менее в нек-рых источниках XI в. и позднейших система суточных псалмов имеет литургическое обрамление, включающее различные молитвословия и христ. гимнографию. При этом такое обрамление могут получать как каждый из псалмов в отдельности, так и их сочетания – двухпсалмия и трехпсалмия. Оформление 24 суточных псалмов в виде 24 отдельных «малых» часов (противопоставляемых здесь 4 «великим») сохранилось в рукописи Athen. Bibl. Nat. 15, XII в., на основе к-рой (с привлечением Paris. gr. 331 и Leimonos. 295) Фундулис предложил свою реконструкцию акимитского Часослова (Θουντούλης. 1994r); каждый из 24 «малых» часов здесь состоит из Трисвятого (здесь и ниже под этим термином понимается комплекс молитв, начиная с Трисвятого и заканчивая «Отче наш»), «Приидите, поклонимся», псалма, «Аллилуия… Господи, помилуй. Слава… И ныне…», тропарей и богородична, 15-кратного «Господи, помилуй» и молитвы. В Часослове Sinait. gr. 868 система 12 ночных псалмов также оформлена в виде 12 отдельных часов, сопровождаемых полунощницей. Структура этих часов сходна с изложенной в Athen. Bibl. Nat. 15, но в Sinait. gr. 868 на первых 6 часах дано лишь по одному тропарю с богородичном, а на оставшихся часах тропарей вообще нет, и ничего не сказано о многократном «Господи, помилуй» после тропарей. В груз. Часослове Hieros. S. Crucis. Iber. 127 система 12 ночных псалмов представлена в виде 6 двупсалмных ночных часов, каждый из к-рых начинается с вводных молитвословий и «Приидите, поклонимся», за к-рыми следуют 2 псалма, «Слава…», Трисвятое, тропари и 40-кратное «Господи, помилуй»; особых молитв нет.

В тех древнейших сохранившихся древнерус. Часословах, к-рые имеют в составе 12 ночных псалмов, они оформлены в виде трехпсалмий, каждое заключается «Слава…», Трисвятым, тропарями и многократным «Господи, помилуй»; молитвы в конце всего последования (см. выше). Практически такой же вид Д. п. ч. имеет и в совр. изданиях – он состоит из 4 трехпсалмий (1-е: Пс 26, 31, 56; 2-е: 33, 38, 40; 3-е: 69, 70, 76; 4-е: 101, молитва Манассии, вседневное славословие, молитва св. Евстратия), каждое заключается Трисвятым (проч. обычные для псалмов вводные и заключительные краткие молитвословия не указаны), серией из 2 тропарей и богородична покаянного содержания (разные для каждого из трехпсалмий) и 30-кратным «Господи, помилуй»; Д. п. ч. открывается обычным началом и заканчивается отпустом.

Ист. и лит.: Никольский Н. К. Мат-лы для истории древнерус. духовной письменности. VI: Послание архим. печерского Досифея священно(иноку) Пахомию о святогорском уставе иноческого келейного правила // ИОРЯС. 1903. Т. 8. Кн. 2. С. 65-68; Диаковский Е. П. Последование ночных часов: (Чин 12 псалмов) // ТКДА. 1909. Т. 2. № 7/8. С. 546-595; он же. Последование часов и изобразительных: Ист. исслед. К., 1913; Скабалланович. Типикон. Вып. 1; შანიმე მ. ფსალმუნის მველი ჟართული რედაჟციები X-XIII ს. ხელნაწერების მიხედვით. თბილისი, 1960. (მველი ჟართული ენის მეგლები; 11); Θουντούλης ᾿Ι. Μ. ῾Η εἰκοσιτετράωρος ἀκοίμητος δοξολοϒία̇ Ϫιατριβὴ ἐπ διδακτορία. ᾿Αθῆναι, 1963 [= idem. Εἰκοσιτετράωρον ὡρολόϒιον // Idem. Κείμενα λειτουρϒικῆς. Τ. 1: ᾿Ακολουθίαι τοῦ νυχθημέρου. Θεσσαλονίκη, 1994. Σ. 329-421]; Derda T. Deir el-Naqlun: The Greek Papyri. Warsz., 1995. Vol. 1; Corrigan K. Visual Polemics in the 9th Cent. Byzantine Psalters. Camb., 1992; Слива Е. Э. О нек-рых церковнослав. Часословах XIII-XIV вв.: Особенности состава // Русь и южные славяне: Сб. ст. к 100-летию со дня рождения В. А. Мошина (1894-1987). СПб., 1998. С. 185-197; он же. Часословы студийской традиции в слав. списках XIII-XV вв. // ТОДРЛ. 1999. Т. 51. С. 91-106; Syméon leStoudite. Discours ascétique / Introd., texte et notes par Hilarion (Alfeyev); Trad. par L. Neyrand. P., 2001. (SC; 460); Frøyshov S. R. L’Horologe «géorgien» du Sinaiticus Ibericus 34: Diss. P., 2003; idem. Bønnens praksis i den egyptiske ørkenmonastisismen: En innledende studie // Norsk Teologisk Tidsskrift. Oslo, 2005. Vol. 106. P. 147-169; Maxime (Leila) Ajjoub. Livre d’Heures du Sinaï (Sinait. gr. 864). P., 2004. (SC; 486); Parpulov G. Toward a History of Byzantine Psalters: Diss. Chicago, 2004.


Чин чтения 12-ти псалмов

Чин чтения (пения) 12-ти избранных псалмов принадлежит к древней святоотеческой традиции. О нем вспоминается в древних Патериках, трудах и поучениях святых отцов. Как свидетельствует церковная история, этот чин со святой горы Афон был принесен архимандритом Киево-Печерской Лавры преп. Досифеем. Эти псалмы, хотя они и относятся к монашеским правилам, могут читать также и миряне. Их можно присоединять к утренним или вечерним молитвам, или прочитывать в виде отдельного правила в любое время суток. Кроме десяти псалмов из Псалтыри Чин включает также две псалмодические молитвы: "Молитва Манассии, царя Иудейска" и "Молитва великаго Евстратия".
Чин, како подобает пети дванадесять псалмов особь, ихже пояху преподобнии отцы пустыннии во дни и в нощи, о нихже вспоминается в книгах отеческих и в житиях и мучениих святых многих.
Сей же чин принесе от святыя горы преподобный Досифей архимандрит Киево-Печерский.
По обычнем начале глаголем:
За молитв святых отец наших, Господи, Исусе Христе, Сыне Божии, помилуй нас, аминь. [поклон]
Ограждая лице свое, читаем:
Царю небесныи, Утешителю, Душе истинныи, Иже везде сыи и вся исполняя, сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси Блаже, душа наша.
Святыи Боже, Святыи Крепкии, Святыи Безсмертныи, помилуй нас. (трижды с поклонами).

Пресвятая Троице, помилуй нас. Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святыи, посети и исцели немощи наша; имене Твоего ради.
Господи помилуй (трижды)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веком, аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех; да святится имя Твое; да приидет царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли; хлеб наш насущныи даждь нам днесь; и остави нам долги наша, яко же и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение; но избави нас от лукаваго.
Господи Исусе Христе, Сыне Божии, помилуй нас.
Аминь.
Господи, помилуй, 12.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веком, аминь.
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем к Самому Господу Исусу Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).

Псалом 26
Господь просвещение мое и Спаситель мой, кого ся убою? Господь Защититель животу моему, от кого ся устрашу? Внегда приближатися на мя злобующе, снести плотии моих, оскорбляющии мя, и врази мои, тии изнемогоша и падоша. Аще ополчится на мя полк, не убоится сердце мое, аще востанет на мя брань, на Нань аз уповаю. Едино просих от Господа, то взыщу: еже жити ми в дому Господни вся дни живота моего, зрети ми красоту Господню и посещати церковь святую Его. Яко скры мя в крове Своем в день зла моего, покры мя в тайне крова Своего. На камень вознесе мя, и ныне се вознесе главу мою на враги моя, обыдох и пожрох в крове Его жертву хваления и воскликновения, пою и воспою Господеви. Услыши, Господи, глас мой, им же воззвах, помилуй мя и услыши мя. Тебе рече сердце мое: Господа взыщу. Взыска Тебе лице мое, лица Твоего, Господи, взыщу. Не отврати лица Твоего от мене и не уклонися гневом от раба Твоего, помощник ми буди, не отрини мене, и не остави мене, Боже Спасителю мой. Яко отец мой и мати моя остависта мя, Господь же восприят мя. Законоположи ми, Господи, в пути Твоем и настави мя на путь правыи, враг моих ради. Не предаждь мене в душах стужающим ми, яко восташа на мя свидетели неправеднии, и солга неправда себе. Верую видети благая Господня на земли живых. Потерпи Господа, мужайся, и да крепится сердце твое, и потерпи Господа.

Псалом 31
Блажени, им же отпустишася беззакония, и им же прикрышася греси. Блажен муж, ему же не вменит Господь греха, ниже есть во устех его лесть. Яко умолчах, обетшаша кости моя, зовущу ми весь день. Яко день и нощь отяготе на мне рука Твоя, возвратихся на страсть, егда унзе ми терн. Беззаконие мое познах и греха моего не покрых, рех: исповем на мя беззаконие мое Господеви, и Ты отпустил еси нечестие сердца моего. За то помолится к Тебе всяк преподобныи во время благопотребно, обаче в потопе вод мног, к нему не приближатся. Ты еси прибежище мое, от скорби одержащия мя, радосте моя, избави мя от обышедших мя. Вразумлю тя и наставлю тя на путь сей, вонь же пойдеши, утвержу на тя очи Мои. Не будите яко конь имск, имже несть разума, броздами и уздою челюсти их востягнеши, неприближающимся к тебе. Многи раны грешному, уповающаго же на Господа милость обыдет. Веселитеся о Господе, и радуйтеся, праведнии, и хвалитеся, вси правии сердцем.

Псалом 56
Помилуй мя, Боже, помилуй мя: яко на Тя упова душа моя. И на сень крилу Твоею надеюся, дондеже прейдет беззаконие. Воззову к Богу Вышнему, Богу, благодеявшему мне. Посла с Небесе и спасе мя, даде в поношение попирающыя мя. Посла Бог милость Свою и истину Свою, и изъят душу мою от среды скимен, поспах смущен. Сынове человечестии, зубы их оружия и стрелы, и язык их меч остр. Вознесися на Небеса, Боже, и по всей земли слава Твоя. Сеть уготоваша ногам моим, и смириша душу мою. Ископаша пред лицем моим яму и впадошася в ню. Готово сердце мое, Боже, готово сердце мое, пою и воспою во славе моей. Востани слава моя, востани псалтырю и гусли, востану рано. Исповемся Тебе в людех, Господи, пою Тебе во языцех. Яко возвеличися до Небес милость Твоя, и даже до облак истина Твоя. Вознесися на Небеса, Боже, и по всей земли слава Твоя.

Ответ от + Андрей +[гуру]
Чин пения 12 псалмов это не старообрядческое изобретение, а наследие древнейшего студийского монашеского устава, который гораздо древнее и старообрядческого раскола и самой русской церкви.
Двенадцатипсалмия т. е чин пения 12 псалмов упоминается уже преподобным. Кассианом, это современник и можно сказать один из духовных чад святителя Иоанна Златоуста (а это IV век от Рождества Христова.).
Прп. Кассиан будучи наставлен св. Иоанном Златоустом принял монашество, он посетил монастыри Египта и Фиваиды - духовного центра всего зарождающегося монашества.
Чина 12 псалмов уже в IV веке придерживались египетские и фиваидские монастыри (о нем в своих книгах рассказывал о посещении монастырей Фиваиды прп. Кассиан).
Позже чин 12 псалмов вошел в монашеское правило всех греческих, Афонских, кипрских Элладских а потом и русских монастырей.

Ответ от Алексей Лесли [гуру]
что значит можно или нельзя? Парадокс в том, что фактически не ознакомившись с этим, вы бы не стали спрашивать. Ибо при отсутствии опыта и при незнании всё может стать запретным.. .
Вопрос кроется в целях ознакомления....


Ответ от Бабушка старика Хотабыча [гуру]
человеку все можно но не все полезно


Ответ от Елена Аксенова [гуру]
Если есть время и желание, то можно. В православном богослужении Псалтирь используется полностью, она никак не утратила ни своего смысла, ни значения. И кстати, она не старообрядческая, а уж скорее ветхозаветная.


Ответ от Marana_tha [гуру]
Вот что нашёл на одном форуме: " Такая практика на сегодняшний день сохранилась у староверов, не имея возможности пойти на церковную службу, они и сегодня читают 12 псалмов. Исходя из того, что ваша церковь признала клятвы на старые обряды не существующими, вы также можете приобщиться к этому древнему способу отправления службы келейно".


Ответ от †странник [гуру]
Всё хорошо, что от Бога. Принцип мирских столоначальников "разделяй и властвуй" тут не приемлем так же, как и обывательское стремление навешивать дилетантские ярлыки по "личному разумению".
Истории мирских событий и светских сплетен часто тесно сплетались с мнениями различных правителей царств земных, переиначиваясь в угоду, и по желанию, каждого из них. В общеобразовательных школах, к примеру, более тридцати видов учебников различных толкований одних и тех же событий, что несомненно размывает истину и смысл событий до полного погребения фактов в пожеланиях.
Только то, что от Бога неизменно. Тем и хороши церковные традиции в православии, что личностные умничания к ним не приемлемы. При том, что представ перед Богом, каждый ответит и обретёт адекватную награду за свои личные дела и помыслы, а не за преверженность к какой либо системе классификации предпочтений среди ранее совметно сопроживающих.
Как Христос Спаситель научил апостолов, а те нас, только так и должно быть. Дословно, суть - доподлинно.

(печатается по репринтному воспроизведению Псалтири издания 1913 г.)

Молитвами святых отец наших, Господи, Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю Небесный, Утешителю, Душе Истины, Иже везде Сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, Души наша.

Трисвятое: Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды)

Слава, и ныне:

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй, 12 раз.

Слава, и ныне:

(поклон)
(поклон)
(поклон)

Псалом 26.

Господь просвещение мое и Спаситель мой, кого убоюся? Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся? Внегда приближатися на мя злобующым, еже снести плоти моя, оскорбляюшии мя, и врази мои, тии изнемогоша и падоша. Аще ополчится на мя полк, не убоится сердце мое, аще востанет на мя брань, на Него аз уповаю. Едино просих от Господа, то взыщу: еже жити ми в дому Господни вся дни живота моего, зрети ми красоту Господню и посещати храм святый Его. Яко скры мя в селении Своем в день зол моих, покры мя в тайне селения Своего, на камень вознесе мя. И ныне се вознесе главу мою, на враги моя: обыдох и пожрох в селении Его жертву хваления и воскликновения, пою и воспою Господеви. Услыши, Господи, глас мой, имже воззвах: помилуй мя и услыши мя. Тебе рече сердце мое, Господа взыщу. Взыска Тебе лице мое, лица Твоего, Господи, взыщу. Не отврати лица Твоего от мене и не уклонися гневом от раба Твоего: помощник мой буди, не отрини мене, и не остави мене, Боже Спасителю мой. Яко отец мой и мати моя остависта мя, Господь же восприят мя. Законоположи ми, Господи, в пути Твоем и настави мя на стезю правую враг моих ради. Не предаждь мене в душы стужающих ми, яко восташа на мя свидетеле неправеднии и солга неправда себе. Верую видети благая Господня на земли живых. Потерпи Господа, мужайся и да крепится сердце твое, и потерпи Господа.

Псалом 31.

Блажени, ихже оставишася беззакония и ихже прикрышася греси. Блажен муж, емуже не вменит Господь греха, ниже есть во устех его лесть. Яко умолчах, обетшаша кости моя, от еже звати ми весь день. Яко день и нощь отяготе на мне рука Твоя, возвратихся на страсть, егда унзе ми терн. Беззаконие мое познах и греха моего не покрых, рех: исповем на мя беззаконие мое Господеви, и Ты оставил еси нечестие сердца моего. За то помолится к Тебе всяк преподобный во время благопотребно: обаче в потопе вод многих к нему не приближатся. Ты еси прибежище мое от скорби обдержащия мя: радосте моя, избави мя от обышедших мя. Вразумлю тя и наставлю тя на путь сей, воньже пойдеши, утвержу на тя очи Мои. Не будите яко конь и меск, имже несть разума: броздами и уздою челюсти их востягнеши, не приближающихся к тебе. Многи раны грешному, уповающаго же на Господа милость обыдет. Веселитеся о Господе, и радуйтеся, праведнии, и хвалитеся, вси правии сердцем.

Псалом 56.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя, яко на Тя упова душа моя, и на сень крилу Твоею надеюся, дондеже прейдет беззаконие. Воззову к Богу Вышнему, Богу, благодеявшему мне. Посла с Небесе и спасе мя, даде в поношение попирающыя мя, посла Бог милость Свою и истину Свою, и избави душу мою от среды скимнов. Поспах смущен, сынове человечестии, зубы их оружия и стрелы, и язык их меч остр. Вознесися на Небеса, Боже, и по всей земли слава Твоя. Сеть уготоваша ногам моим и слякоша душу мою, ископаша пред лицем моим яму и впадоша в ню. Готово сердце мое, Боже, готово сердце мое, воспою и пою во славе моей. Востани слава моя, востани псалтирю и гусли, востану рано. Исповемся Тебе в людех, Господи, воспою Тебе во языцех, яко возвеличися до Небес милость Твоя, и даже до облак истина Твоя. Вознесися на Небеса, Боже, и по всей земли слава Твоя.

Трисвятое: Отче наш:

Тропарь, глас 1.

Обятия оча отверсти ми потщися, блудно мое иждих житие, на богатство неиждиваемое взираяй щедрот Твоих, Спасе: ныне обнищавшее мое да не презриши сердце. Тебе бо, Господи, умилением зову: согреших на Небо, и пред Тобою.

Слава:

Егда приидеши, Боже, на землю со славою, и трепещут всяческая. Река же огненная пред судищем влечет, книги разгибаются, и тайная являются: тогда избави мя от огня неугасимого, и сподоби мя одесную Тебе стати, Судие Праведнейший.

И ныне:

Матерь Тя Божию свемы вси Деву воистинну, и по Рождестве явльшуюся, любовию прибегающии к Твоей благости: Тебе бо имамы грешнии предстательство, Тебе стяжахом в напастех спасение, Едину Всенепорочную.

Господи, помилуй. (30 раз)

Слава, и ныне:

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу. (поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (поклон)

Псалом 33.

Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих. О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи и возвеселятся. Возвеличите Господа со мною и вознесем имя Его вкупе. Взысках Господа и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя. Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся. Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и. Ополчится Ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их. Вкусите и видите, яко благ Господь; блажен муж, иже уповает Нань. Бойтеся Господа, вси святии Его, яко несть лишения боящымся Его. Богатии обнищаша и взалкаша, взыскающии же Господа не лишатся всякаго блага. Приидите, чада, послушайте мене, страху Господню научу вас. Кто есть человек хотяй живот, любяй дни видети благи? Удержи язык твой от зла, и устне твои, еже не глаголати льсти. Уклонися от зла и сотвори благо. Взыщи мира, и пожени и. Очи Господни на праведныя, и уши Его в молитву их. Лице же Господне, на творящыя злая, еже потребити от земли память их. Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Близ Господь сокрушенных сердцем, и смиренныя духом спасет. Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. Хранит Господь вся кости их, ни едина от них сокрушится. Смерть грешников люта, и ненавидящии праведнаго прегрешат. Избавит Господь душы раб Своих, и не прегрешат вси, уповающии на Него.

Псалом 38.

Рех, сохраню пути моя, еже не согрешати ми языком моим: положих устом моим хранило, внегда востати грешному предо мною. Онемех и смирихся, и умолчах от благ, и болезнь моя обновися. Согреяся сердце мое во мне, и в поучении моем разгорится огнь. Глаголах языком моим: скажи ми, Господи, кончину мою и число дней моих, кое есть? Да разумею, что лишаюся аз? Се пяди положил еси дни моя, и состав мой яко ничтоже пред Тобою, обаче всяческая суета всяк человек живый. Убо образом ходит человек, обаче всуе мятется: сокровищствует, и не весть, кому соберет я. И ныне кто терпение мое, не Господь ли? И состав мой от Тебе есть. От всех беззаконий моих избави мя, поношение безумному дал мя еси. Онемех и не отверзох уст моих, яко Ты сотворил еси. Отстави от мене раны Твоя: от крепости бо руки Твоея аз исчезох. Во обличениих о беззаконии наказал еси человека и истаял еси, яко паучину, душу его: обаче всуе всяк человек. Услыши молитву мою, Господи, и моление мое внуши, слез моих не премолчи: яко пресельник аз есмь у Тебе и пришлец, якоже вси отцы мои. Ослаби ми, да почию, прежде даже не отъиду, и ктому не буду.

Псалом 40.

Блажен разумеваяй на нища и убога, в день лют избавит его Господь. Господь да сохранит его и живит его, и да ублажит его на земли, и да не предаст его в руки врагов его. Господь да поможет ему на одре болезни его: все ложе его обратил еси в болезни его. Аз рех: Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Ти. Врази мои реша мне злая: когда умрет и погибнет имя его? И вхождаше видети, всуе глаголаше сердце его, собра беззаконие себе, исхождаше вон и глаголаше вкупе. На мя шептаху вси врази мои, на мя помышляху злая мне. Слово законопреступное возложиша на мя: еда спяй не приложит воскреснути? Ибо человек мира моего, на негоже уповах, ядый хлебы моя, возвеличи на мя запинание. Ты же, Господи, помилуй мя и возстави мя и воздам им. В сем познах, яко восхотел мя еси, яко не возрадуется враг мой о мне. Мене же за незлобие приял и утвердил мя еси пред Тобою в век. Благословен Господь Бог Израилев от века и до века: буди, буди.

Трисвятое: Отче наш:

Тропарь, глас 4

Смиренную мою душу посети, Господи, во гресех все житие иждившую: имже образом блудницу, приими и мене, и спаси мя.

Слава:

Все житие мое срамно иждих, Господи, со блудницами окаянный, якоже блудный умилением зову: Отче Небесный, согреших, очисти и спаси мя, и не отрини мене, самаго себе от Тебе удалившаго, и безпложных ради дел ныне обнищавшаго.

И ныне:

К Богородице прилежно ныне притецем, грешнии и смирении, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози, на ны милосердовавши, потщися, погибаем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы Тщи, Тя бо и едину надежду имамы.

Господи, помилуй. (30 раз)

Слава, и ныне:

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу. (поклон)
(поклон)

Псалом 69.

Боже, в помощь мою вонми, Господи, помощи ми потщися. Да постыдятся и посрамятся ищущии душу мою, да возвратятся вспять и постыдятся хотящии ми злая. Да возвратятся абие стыдящеся глаголющии ми: благоже, благоже. Да возрадуются и возвеселятся о Тебе вси ищущии Тебе, Боже, и да глаголют выну, да возвеличится Господь, любящии спасение Твое: аз же нищ есмь и убог, Боже, помози ми: Помощник мой и Избавитель мой еси Ты, Господи, не закосни.

Псалом 70.

На Тя, Господи, уповах, да не постыжуся в век. Правдою Твоею избави мя и изми мя, приклони ко мне ухо Твое и спаси мя. Буди ми в Бога Защитителя и в место крепко спасти мя, яко утверждение мое и прибежище мое еси Ты. Боже мой, избави мя из руки грешнаго, из руки законопреступнаго и обидящаго, яко Ты еси терпение мое, Господи, Господи, упование мое от юности моея. В Тебе утвердихся от утробы, от чрева матере моея Ты еси мой Покровитель: о Тебе пение мое выну. Яко чудо бых многим, и Ты помощник мой крепок. Да исполнятся уста моя хваления, яко да воспою славу Твою, весь день великолепие Твое. Не отвержи мене во время старости, внегда оскудевати крепости моей, не остави мене. Яко реша врази мои мне, и стрегущии душу мою совещаша вкупе, глаголюще: Бог оставил есть его, пожените и имите его, яко несть избавляяй. Боже мой, не удалися от мене, Боже мой, в помощь мою вонми. Да постыдятся и исчезнут оклеветающии душу мою, да облекутся в студ и срам ищущии злая мне. Аз же всегда возуповаю на Тя и приложу на всяку похвалу Твою. Уста моя возвестят правду Твою, весь день спасение Твое, яко не познах книжная. Вниду в силе Господни, Господи, помяну правду Тебе Единаго. Боже мой, имже научил мя еси от юности моея, и до ныне возвещу чудеса Твоя, и даже до старости и престарения, Боже мой, не остави мене, дондеже возвещу мышцу Твою роду всему грядущему, силу Твою и правду Твою, Боже, даже до вышних, яже сотворил ми еси величия. Боже, кто подобен Тебе? Елики явил ми еси скорби многи и злы, и обращься оживотворил мя еси, и от бездн земли возвел мя еси. Умножил еси на мне величествие Твое, и обращься утешил мя еси, и от бездн земли паки возвел мя еси. Ибо аз исповемся Тебе в людех, Господи, в сосудех псаломских истину Твою, Боже, воспою Тебе в гуслех, Святый Израилев. Возрадуетеся устне мои, егда воспою Тебе, и душа моя, юже еси избавил. Еще же и язык мой весь день поучится правде Твоей, егда постыдятся и посрамятся ищущии злая мне.

Псалом 76.

Гласом моим ко Господу воззвах, гласом моим к Богу, и внят ми. В день скорби моея Бога взысках руками моима, нощию пред Ним, и не прельщен бых. Отвержеся утешитися душа моя. Помянух Бога и возве селихся, поглумляхся и малодушествоваше дух мой. Предваристе стражбы очи мои: смятохся и не глаголах. Помыслих дни первыя, и лета вечная помянух, и поучахся: нощию сердцем моим глумляхся, и тужаше дух мой: еда во веки отринет Господь, и не приложит благоволити паки? Или до конца милость Свою отсечет, сконча глагол от рода в род? Еда забудет ущедрити Бог? Или удержит во гневе Своем щедроты Своя? И рех, ныне начах: сия измена десницы Вышняго. Помянух дела Господня, яко помяну от начала чудеса Твоя, и поучуся во всех делех Твоих, и в начинаниих Твоих поглумлюся. Боже, во святем путь Твой: кто бог велий яко Бог наш? Ты еси Бог творяй чудеса: сказал еси в людех силу Твою, избавил еси мышцею Твоею люди Твоя, сыны Иаковли и Иосифовы. Видеша Тя воды, Боже, видеша Тя воды, и убояшася: смятошася бездны, множество шума вод, глас даша облацы, ибо стрелы Твоя преходят. Глас грома Твоего в колеси, осветиша молния Твоя вселенную: подвижеся и трепетна бысть земля. В мори путие Твои, и стези Твоя в водах многих, и следы Твои не познаются. Наставил еси яко овцы люди Твоя рукою Моисеовою и Ааронею.

Трисвятое: Отче наш:

Тропарь, глас 6:

Помышляю день страшный, и плачу деяний моих лукавых: како отвещаю Безсмертному Царю, или коим дерзновением воззрю на Судию, блудный аз; благоутробный Отче, Сыне Единородный, Душе Святый, помилуй мя.

Слава:

Во юдоли плачевне, не месте, еже завещал еси, егда сядеши, Милостиве, сотворити праведный суд, не обличи моя сокровенная, ниже посрами мене пред Ангелы: но пощади мя, Боже, и помилуй мя.

И ныне:

Милосердия двери отверзи нам, Благословенная Богородице, надеющиися на Тя да не погибнем: но да избавимся Тобою от бед: Ты бо еси Спасение рода христианского.

Господи, помилуй. (30 раз)

Слава, и ныне:

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу. (поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (поклон)

Молитва нищаго, егда уныет, и пред Господем пролиет моление свое, 101.

Господи, услыши молитву мою, и вопль мой к Тебе да приидет. Не отврати лица Твоего от мене: воньже аще день скорблю, приклони ко мне ухо Твое: воньже аще день призову Тя, скоро услыши мя. Яко исчезоша яко дым дние мои, и кости моя яко сушило сосхошася. Уязвен бых яко трава, и изсше сердце мое, яко забых снести хлеб мой. От гласа воздыхания моего прильпе кость моя плоти моей. Уподобихся неясыти пустынней, бых яко нощный вран на нырищи. Бдех и бых яко птица особящаяся на зде. Весь день поношаху ми врази мои, и хвалящии мя мною кленяхуся. Зане пепел яко хлеб ядях, и питие мое с плачем растворях. От лица гнева Твоего и ярости Твоея: яко вознес низвергл мя еси. Дние мои яко сень уклонишася, и аз яко сено изсхох. Ты же, Господи, во век пребываеши, и память Твоя в род и род. Ты воскрес ущедриши Сиона, яко время ущедрити его, яко прииде время. Яко благоволиша раби Твои камение его, и персть его ущедрят. И убоятся языцы имене Господня, и вси царие земстии славы Твоея. Яко созиждет Господь Сиона, и явится во славе Своей. Призре на молитву смиренных, и не уничижи моления их. Да напишется сие в род ин, и людие зиждемии восхвалят Господа. Яко приниче с высоты святыя Своея, Господь с Небесе на землю призре, услышати воздыхание окованных, разрешити сыны умерщвленных, возвестити в Сионе Имя Господне, и хвалу Его во Иерусалиме: внегда собратися людем вкупе, и царем, еже работати Господеви. Отвеща ему на пути крепости его: умаление дней моих возвести ми. Не возведи мене в преполовение дней моих: в роде родов лета Твоя. В началех Ты, Господи, землю основал еси, и дела руку Твоею суть Небеса. Та погибнут, Ты же пребываеши: и вся, яко риза обетшают, и яко одежду свиеши я и изменятся. Ты же Тойжде еси, и лета твоя не оскудеют. Сынове раб Твоих вселятся, и семя их во век исправится.

Молитва Манассии, царя Иудейска.

Господи Вседержителю, Боже отец наших, Авраамов, и Исааков, и Иаковль, и семене их праведнаго, сотворивый небо и замлю со всею лепотою их, связавый море словом повеления Твоего, заключивый бездну, и запечатствовавый ю страшным и славным именем Твоим, егоже вся боятся, и трепещут от лица силы Твоея: яко непостоянно великолепие славы Твоея и нестерпим гнев еже на грешники прещения Твоего. Безмерна же и неизследованна милость обещания Твоего. Ты бо еси, Господь Вышний, благоутробен, долготерпелив, и многомилостив, и каяйся о злобах человеческих. Ты, Господи, по множеству благости Твоея обещал еси покаяние и оставление согрешившим Тебе, и множеством щедрот Твоих определил еси покаяние грешником во спасение. Ты убо, Господи, Боже Сил, не положил еси покаяние праведным, Аврааму, и Исааку, и Иакову, не согорешившим Тебе: но положил еси покаяние на мне грешном, зане согреших паче числа песка морскаго. Умножишася беззакония моя, Господи, умножишася беззакония моя, и несмь достоин воззрети, и видети высоту Небесную, от множества неправд моих. Слячен есмь многими узами железными, во еже не возвести главы моея, и несть ми ослабления: зане прогневах ярость Твою, и лукавое пред Тобою сотворих, не сотворивый воли Твоея, и не сохранивый повелений Твоих. И ныне преклоняю колена сердца, требуя от Тебе благости: согреших, Господи, согреших, и беззакония моя аз вем, но прошу моляся: ослаби ми, Господи, ослаби ми, и не погуби мене со беззаконьми моими: ниже в век враждовав соблюдеши зол моих, ниже осудиши мя в преисподних земли. Зане ты еси Боже, Бог кающихся, и на мне явиши всю благость Твою, яко недостойна суща спасеши мя по мнозей милости Твоей, и восхвалю Тя выну во днех живота моего. Яко Тя поет вся сила Небесная, и Твоя есть слава во веки веков. Аминь.

Слава в Вышних Богу и на земли мир, в человецех благоволение. Хвалим Тя, благословим Тя, кланяем Ти ся, славословим Тя, Благодарим Тя, великия ради славы Твоея. Господи Царю Небесный, Боже Отче Вседержителю. Господи Сыне Единородный Иисусе Христе, и Святый Душе. Господи Боже, Агнче Божий, Сыне Отчь, вземляй грех мира, помилуй нас: вземляй грехи мира, приими молитву нашу: Седяй одесную Отца, помилуй нас. Яко Ты еси един Свят, Ты еси един Господь, Иисус Христос, в славу Бога Отца, аминь.

На всяк день благословлю Тя, и восхвалю имя Твое во веки, и в век века.

Господи, Прибежище был еси нам в род и род. Аз рех: Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебе. Господи, к Тебе прибегох, научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой: яко у Тебе источник живота, в свете Твоем узрим свет. Пробави милость Твою ведущим Тя.

Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено Имя Твое во веки, аминь.

Буди, Господи, милость твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси Святый, просвети мя оправдании Твоими.

Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно и вовеки веков, аминь.

Молитва св. Евстратия

Вяличая величаю Тя, Господи, яко призрел еси на смирение мое, и неси мене затворил в руках вражиих, но спасл еси от нужд душу мою: И ныне, Владыко, да покрыет мя рука Твоя, и да приидет на мя милость Твоя: яко смятеся душа моя, и болезненна есть во исхождении своем от окаяннаго моего и сквернаго телесе сего, да не когда лукавый сопостата совет срящет, и препнет ю во тьме, за неведомыя и ведомыя в житии сем бывшия ми грехи. Милостив буди ми, Владыко, и да не узрит душа моя мрачнаго взора лукавых демонов: но да приимут ю Ангели Твои свтлии и пресветлии. Даждь славу Имени Твоему Святому, и Твоею силою возведи мя на Божественное Твое судище: внегда судитися ми, да не приимет мя рука князя мира сего, еже исторгнути мя грешника во глубину адову: но предстани ми, и буди ми Спас и Заступник, телесная бо и сия мучения веселия суть рабом Твоим. Помилуй, Господи, осквернившуюся страстьми жития сего душу мою и чисту ю покаянием и исповеданием приими, яко благословен еси во веки веков, аминь.

Трисвятое: Отче наш:

Тропарь, глас 8

Оком благоутробным, Господи, виждь мое смирение, яко помале жизнь моя иждивается, и от дел несть мне спасения. Сего ради молюся: оком благоутробным, Господи, виждь мое смирение, и спаси мя.

Слава:

Век мой скончавается, и страшный твой престол готовится, житие мое мимоходит, суд мене ждет, претя мне огненную мукою, и пламенем негасимым: слез тучу подаждь ми, и угаси его силу, хотяй спастися всем человеком.

И ныне:

Иже нас ради рождейся от девы, и распятие претерпев, Благий, испровергий смертию смерть, и воскресеніе явлей яко Бог, не презри яже создал еси рукою твоею, яви человеколюбие твое, многомилоcтиве, приими рождшую тя Богородицу молящуюся за ны, и спаси Спасе наш, люди отчаянныя.

Господи, помилуй. (30 раз)

Господи, благослови.

И отпуст:

Воскресый из мертвых, Господи, Иисусе Христе, Боже наш, молитв ради Пречистыя Твоея Матери, святых славных и всехвальных Апостол, преподобных и Богоносных отец наших и святаго имя рек, егоже и память ныне совершаем, и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

Господи, помилуй.(Трижды)


Close